Hoe krijg je meer interactie op je Linkedin bedrijfsprofiel?
LinkedIn is het grootste sociale netwerk voor actieve professionals. Naast je persoonlijk profiel is het uiteraard ook interessant om een Linkedin bedrijfspagina aan te maken. Een bedrijfsprofiel kan je naamsbekendheid vergroten, jou tot een thought leader maken, nieuwe klanten of prospects aantrekken en content promoten die hoogwaardige leads genereert.
Hierbij enkele tips om de visibiliteit maar vooral ook de interactie te boosten van jouw LinkedIn-bedrijfspagina.
1. Zorg ervoor dat je bedrijfspagina volledig is ingevuld.
Het informatiegedeelte van je bedrijfsprofiel is één van de eerste plekken die mensen bekijken als ze je pagina bezoeken. Laat dus weten wat je te bieden hebt en wat je onderscheidt van de massa. Vul je beschrijving en bedrijfsdetails dan ook zo volledig mogelijk aan. Zorg ervoor dat bezoekers meteen weten waar je voor staat, wat je aanbiedt en hoe ze je kunnen contacteren. Vul zeker ALLE contactinformatie in. Als iemand je contactgegevens niet kan vinden is dat een gemiste kans.
2. Deel waardevolle informatie
Content delen en bedrijfsupdates zijn een geweldige manier om jouw pagina effectief te gebruiken. Bedenk daarbij wat interessant kan zijn voor je doelgroep. Welke vragen hebben ze? Hoe kan je organisatie, product of service hen helpen?
Belangrijk hierbij is om het kort en krachtig te houden. Je hebt maar een paar seconden om je volgers te verleiden om je update te bekijken en hopelijk ook door te klikken. Kom meteen to the point.
3. Kies de beste tijden om te plaatsen
Wanneer zijn de beste tijden om te posten en hoe vaak moet je posten?
Volgens LinkedIn zijn de beste tijden om te posten de weekdagen (dinsdag, woensdag en donderdag). De meeste likes, klikken en shares krijg je volgens de statistieken op dinsdag tussen 10.00 en 11.00 uur.
Maar we raden je aan om met verschillende tijdstippen te experimenteren. Je publiek kan misschien ‘s avonds het meest actief zijn, of in het weekend. Test uit wat voor jou werkt.
Belangrijker nog dan het tijdstip is de inhoud: hoe waardevoller de content die u door de weken en maanden heen plaatst, hoe beter de resultaten op de lange termijn zullen zijn.
4. Win tijd met content planning
Het maken van een redactionele planning is een belangrijk hulpmiddel om je content marketing sneller, efficiënter en gemakkelijker te laten verlopen. Vaak krijg ik te horen dat tijdgebrek één van de belangrijkste struikelblokken is bij het posten van content op sociale media. Kijk dus even vooruit in je agenda. Welke events (productlanceringen, advertentiecampagnes, klantenevents, wedstrijden, feestdagen, promoties…) belangrijk zijn voor je bedrijf en je doelpubliek? Deze events zijn perfecte inspiratiebronnen voor nieuwe publicaties. Op basis daarvan stel je een jaarkalender op. Zo sla je twee vliegen in één klap: je hebt meteen kant en klare content én je wint heel wat tijd.
5. Overweeg om je beste inhoud te sponsoren.
Adverteren op LinkedIn is een dure zaak en daarom zijn we er geen voorstander van, tenzij je doelstelling is om vooral je naamsbekendheid te verhogen.
Maar als je op zoek bent naar nieuwe klanten, prospecten of leads dan kan het wel interessant zijn om een bericht te sponsoren dat een leadmagneet bevat. Een bericht waarbij je iets gratis aanbiedt (een e-book, case study, webinar …) in ruil voor de contactgegevens van de geïnteresseerden. Op deze manier bouw je een waardevol bestand op van hot prospects.
Wil je echt écht professioneel met LinkedIn aan de slag? Meer info: Cursus LinkedIn