Content Marketing
Over de opleiding
Scoren met een succesvolle content marketing strategie
Content marketing is de optimale manier om je te onderscheiden van je concurrenten én meer bezoekers, klanten en prospecten aan te trekken. Via een sterke content marketing bouw je aan credibiliteit en vertrouwen bij je doelgroep. Je (potentiële) klanten gaan je als een autoriteit zien in je vakgebied en op deze manier word je ‘top of mind’.
Hoe ontwikkel je een succesvolle en relevante content strategie? Welke kwalitatieve inhoud spreekt jouw doelgroep aan en hoe ga je die inhoud in de markt zetten? Via welke kanalen en onder welke vorm? En waar vind je inspiratie voor sterke en waardevolle content?
Zowel bij communicatie als bij marketing zorgt de creatie van kwalitatieve content voor de beste resultaten. Dit werkt in alle sectoren van B2C tot B2B en voor elk product of dienst. Consumeren of aankopers in bedrijven gaan steeds vaker eerst online kijken om informatie te verzamelen en zich een beeld te vormen van het beste aanbod.
Het komt er dus op aan die hot prospects te verleiden met sterke tips, kwalitatieve artikels, heldere infographics, scherpe video’s en pakkende blog posts. Zo overtuig je deze prospects van jouw expertise en toon je als bedrijf of organisatie dat je écht oplossingen biedt voor de klant. Met content marketing maak je het verschil.
Programma
Volgende onderwerpen komen aan bod in de cursus Content Marketing:
- Het belang van content marketing
- Webvriendelijk schrijven: optimaliseer je teksten voor SEO
- Wat is een pillar post en hoe maak je die?
- Een redactionele invalshoek geven aan je content: ga viraal!
- Aan de slag met relevante zoekwoorden
- In 3 stappen naar werkelijk effectieve content
- Content afstemmen op je doelgroep
- Via welke kanalen verspreiden? Zorgen voor een optimaal bereik
- Welke types en vormen van content zijn het meest effectief?
- De kracht van video en infographics en hoe deze optimaal in te zetten
- Hoe meer views, shares en interactie krijgen?
- Ontwikkel een sterke content marketing strategie en concreet actieplan
Doelgroep
Alle marketeers en communicatieverantwoordelijken, product managers die willen inzetten op content om hun doelstellingen te bereiken (loyalty, retentie, acquisitie, sales, traffic building, activation, …) en die graag meer grip willen krijgen op planning, strategie en uitvoering.
Aanpak
Deze opleiding biedt een unieke service: stuur je materiaal op voorhand naar de docent, en krijg tijdens de opleiding feedback en advies. Tijdens de sessie krijg je voorbeelden, cases en best practices waarmee je meteen aan de slag kunt. Door middel van interactieve oefensessies ga je zelf meteen aan de slag. Op de einde van de opleiding stap je met een persoonlijk actieplan buiten.
Na de opleiding krijg je toegang tot de volledige presentatie, bijkomende tips & tricks, checklists en cases.
Mogelijke trainers
Resultaten
Na deze opleiding:
- Ken je de verschillende vormen van contentmarketing en hoe je ermee aan de slag kunt voor je eigen product of service.
- Weet je de juiste kanalen effectief in te zetten om je doelgroep te bereiken
- Begrijp je hoe relevante keywords en SEO te gebruiken als hefboom voor meer groei
- Slaag je er in om met originele en waardevolle content boven de massa uit te stijgen
- Krijg je meer views, shares en interactie zowel met tekst, video of andere vormen van content
- Stap je buiten met een zelfgeschreven actieplan en frisse, nieuwe ideeën voor een concrete contentstrategie