Customer Centricity
Over de opleiding
Customer Centricity ofwel de klant centraal zetten, is belangrijk voor elk bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet, meer winst, een beter imago en meer mond-aan-mond reclame. Een klantgerichte organisatie weerspiegelt zich in de bedrijfscultuur. Niet enkel de sales en de klantendienst spelen hierbij een belangrijke rol, maar iedereen van binnen de organisatie kan bijdragen tot een klantgerichte attitude. Het heeft immers weinig zin om een klantgerichte campagnes op te zetten, als de boekhouding of administratie onvriendelijke mails stuurt met aanmaningen. Of als medewerkers een onflexibele houding aannemen bij klachten of feedback gaan minimaliseren.
De workshop Customer Centricity zorgt ervoor dat alle neuzen in jouw organisatie in dezelfde richting staan: met focus op de klant. Je gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit je eigen omgeving. Op deze manier breng je de aangebrachte tips en technieken direct in de praktijk om daadwerkelijk klantgericht te werk te gaan.
Programma
Volgende onderwerpen komen in deze cursus aan bod:
- Wat is customer centricity?
- Hoe kan iedereen binnen de organisatie bijdragen tot een klantgerichte houding?
- Welke elementen zijn belangrijk bij een klantgerichte focus?
- Welke vaardigheden heb ik nodig om klantgerichter te handelen?
- Met welke technieken kan de customer experience nog verbeterd worden?
- Hoe communiceer je op een klantgerichte manier?
- Hoe creëer ik een win-win situatie bij elk klantencontact?
In deze praktijkgerichte workshop gaan we meteen aan de slag. Onze aanpak is zeer pragmatisch en no-nonsense met waardevolle en direct bruikbare inzichten, technieken en vaardigheden.
Doelgroep
De training "Customer Centricity" is gericht op alle commerciële medewerkers, leidinggevenden, sales managers en alle medewerkers die dagelijks met interne en externe klanten contacten onderhouden.
Aanpak
In deze training wordt gewerkt aan de hand van concrete situaties uit je eigen omgeving. Uiteraard leer je ook van de praktijkervaring van de docenten. Dit resulteert in een training die direct toepasbaar is binnen jouw organisatie.
Mogelijke trainers
Resultaten
Na het volgen van deze cursus ken je het geheim van tevreden klanten. Je weet precies in te schatten wat hun wensen en behoeften zijn, en hoe je het best reageert wanneer een klant niet tevreden is of zelfs verbaal agressief wordt.
Je krijgt concrete tips, technieken en inzichten om een positieve klantgerichte indruk te maken, ook wanneer de klant veeleisend is.
Inschrijven
Kies hieronder de datum en de gewenste locatie voor deze training.
Customer Centricity ofwel de klant centraal zetten, is belangrijk voor elk bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet, meer winst, een beter imago en meer mond-aan-mond reclame. Een klantgerichte organisatie weerspiegelt zich in de bedrijfscultuur. Niet enkel de sales en de klantendienst spelen hierbij een belangrijke rol, maar iedereen van binnen de organisatie kan bijdragen tot een klantgerichte attitude. Het heeft immers weinig zin om een klantgerichte campagnes op te zetten, als de boekhouding of administratie onvriendelijke mails stuurt met aanmaningen. Of als medewerkers een onflexibele houding aannemen bij klachten of feedback gaan minimaliseren.
De workshop Customer Centricity zorgt ervoor dat alle neuzen in jouw organisatie in dezelfde richting staan: met focus op de klant. Je gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit je eigen omgeving. Op deze manier breng je de aangebrachte tips en technieken direct in de praktijk om daadwerkelijk klantgericht te werk te gaan.
Gent - Expert Academy
Prijs vanaf
€ 795,00(exclusief BTW)
Max. 8 deelnemers