Rekruteren en Employer Branding via sociale media
Over de opleiding
Sociale media zijn niet meer weg te denken bij rekrutering, werving en selectie. De strijd voor sterk talent woed in alle hevigheid! En het talenten zelf wordt steeds kieskeuriger en veeleisender. High potentials zijn goed voorbereid op de volgende sprong in hun carrière.
Daarom zijn sociale media een cruciale tool voor je HR-communicatie en bij de zoektocht naar talent. Werkzoekenden gaan vaak eerst online - via sociale media - op zoek naar informatie over hun toekomstige werkgever. Als recruiter is het dan ook van cruciaal belang om ook via deze weg met deze doelgroep te communiceren en te verbinden.
In deze workshop ‘Rekruteren en Employer Branding’ bekijken we samen met jou de actiedomeinen waar sociale media voor jou als HR-professional het verschil kunnen maken.
Dit is cruciaal omdat sociale media als LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram en zelfs TikTok ervoor zorgen dat kandidaten zich op een laagdrempelige manier kunnen oriënteren op jou als werkgever evenals de weg te vinden naar jouw vacatures.
Zij zijn misschien geïnteresseerd in de inhoud van een vacature, maar hebben vooral behoefte aan informatie over de werkomgeving, de werksfeer, de activiteiten met collega’s … Deze info zoeken ze via contacten in hun netwerk, maar ook door direct vragen te stellen aan de recruiter, werkgever of mogelijke toekomstige collega’s. Via een doelgerichte en heldere employer branding kunnen we ervoor zorgen dat toekomstige medewerkers een helder antwoord krijgen op hun vragen, snel de juiste informatie vinden en een positief beeld krijgen van onze organisatie.
Programma
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- Overzicht van het sociale media landschap voor Employer Branding & rekrutering
- Een werkkader voor Employer Branding & Rekrutering of van “social media policy tot ambassadeurs programma”
- De fundamenten van sociale media: Profielen & Netwerken
- Starten met Employer Branding via strategische content marketing
- Employer Branding via welke platformen: LinkedIn, Facebook en andere
- Efficiënt B2B rekruteren via LinkedIn zowel gratis als betalend
- Rekruteren van brede profielen via Facebook
- De rol van Twitter, Instagram en TikTok
- Meten is weten: hoe opvolgen en bijsturen
Doelgroep
Deze opleiding richt zich vooral naar HR professionals, recruiters, Verantwoordelijken Werving Selectie en zaakvoerders op zoek naar nieuw talent.
Aanpak
Het uitgangspunt van deze training is dat je de kennis, inzichten en technieken die je krijgt direct kunt toepassen in de praktijk. De training biedt een mix van kennisgericht ervaringsleren, praktische oefeningen en interactie met de docent en de deelnemers in de groep.
Je gaat aan de slag met de bedrijfsprofielen en je persoonlijke profiel om Employer Branding berichten te maken evenals het plaatsen van vacatures op eigen en bedrijfsprofielen.
Deze opleiding wordt zowel in een online als offline workshop georganiseerd.
Een online workshop biedt een unieke ‘live online’ benadering, waarbij je via live videosessies met de trainer aan de slag gaat. Op deze manier kun je de praktijk meteen toepassen op je concrete werksituatie.
Bij de offline workshop is het een must dat je je laptop en smartphone meebrengt zodat we Sales Navigator onmiddellijk kunnen toepassen op jouw situatie. Praktijk is de sleutel tot het succes van deze workshop.
Mogelijke trainers
Resultaten
In de cursus "Employer Branding en Rekruteren via sociale media” starten met een goede inventarisatie van waar je doelgroepen actief op zitten en welke content ze daar bekijken.
Daarna gaan we samen met jou kijken welke concrete en direct toepasbare tips en technieken je kunnen worden aangereikt die je onmiddellijk in de praktijk gaat omzetten. Je ontdekt alle mogelijkheden van sociale media om aan Employer Branding en Rekruteren concreet toe te passen om talent aan te trekken en je bedrijf als een preferentiële werkgever te profileren.
Je leert in deze praktijkgerichte workshop:
- Hoe Employer Branding en rekruteren werken op sociale media
- Op welke manier je talenten kunt aantrekken via Employer Branding
- Welke de juiste kanalen zijn voor je online strategie
- Hoe dit allemaal efficiënt en prijsbewust aan te pakken